Egy wannabe vlogger blogja egyenesen a kanapéról

Couch Club

Couch Club

Én vagyok az egyetlen akit hidegen hagy ez a hülyeség?!

Mindenki aki él és mozog Pokémonokra vadászik. Én meg nézek, hogy wtf?! Hétvégi programajánló és miniinterjúk a Pokémon Go-ról

2016. július 20. - Couch Club Szunyi

pokemongo.jpg

Pont én pofázok, mikor két nap sem telt el, mióta arról írtam, hogy mekkora fless lesz (nem), amikor majd VR Gear-rel a fejükön rohangálva fognak Pokémonokat fogdosni az emberek. Mégis azon veszem észre magam, hogy az ismerőseim nagy része a Pokémonokon kattog, és már legalább 3 különböző Pokémonvadász eventet nyomtak bele az arcomba most hétvégére, sőt ügyes "startupperek" csodásan vették észre az Über hagyta piaci rést, és PokéTaxit indítottak. (Az eventeket csak azért linkeltem, hogyha érdekel valakit, akkor menjenek nyugodtan, engem ott nem fognak megtalálni. Ellenben az Überes szimpátiatüntetésen ott leszek, és biztatok mindenki mást is erre.) 

Lelki szemeim előtt már látom is, ahogy a taxis hiénák ebből a bejegyzésből értesülnek az új konkurencia feltűnéséről, és szervezik is a következő városbénító kreténkedésüket, hogy "tilcsák be eszt is minnt a zübert". Bár ebben az esetben lehet, hogy jogosan ugatnának, mert nem tudom, hogy az ifjú úttörők hogyan oldják meg a számlázást. Mindenesetre itt hagyom a hirdetésről készült screenshotot, aztán majd az ebből a bejegyzésből értesült NAV-os kollégák eldöntik, hogy érdemes-e velük foglalkozni, vagy úgy gondolják, hogy az óvodásoknak (egy f*szt óvodások, van jogsijuk, szóval legalább 17 évesek) azért mégsem fognak bírságot osztogatni. meglátjuk.

pokemon_go_taxi.jpg

Kicsit elkalandoztam, vissza a Pokémon Go-ra. Szóval azon veszem észre magam, hogy már kezd idegesíteni az a szociális környezetszennyezés, amit a Pokémonosok nyomatnak. Félre ne értsetek, szórakozzon nyugodtan mindenki azzal amivel akar, csak nekem már most baromi unalmas. Jómagam Windows Mobile-al nyomom, így kimaradok a szórásból, bár feltelepíthetném a céges Androidomra, ha nagyon akarnám. Szeretem én is a gyerekkoromat idéző dolgokat, a Star Wars-t, a Nickelodeonos és Fox Kids-es rajzfilmeket, a '96-os Animal Cannibals kazettámat, sőt, én is Pokéfan voltam, matricás albummal, meg Tazokkal, de valamiért ez most nem fogott meg.

Az egyetlen alkalom, amikor pár másodpercre megingott az elutasításom, akkor volt, amikor a reggeli trolin megismert széparcú, csinos lányka azzal utasította vissza a meghívásomat, hogy csak Pokémesterekkel hajlandó elmenni. Még mielőtt tragédia történt volna, rájöttem, hogy valszeg akkor sem jönne el velem, ha lenne egy hús és vér, élő, lélegző Pikacsum. 

Arra gondoltam tehát, hogy megkérdezem az ismerőseimet, hogy ők mit szólnak, mitől ekkora truváj ez az alkalmazás, ami azon túl, hogy addiktív, veszélyes, még az akksit is zabálja. Húgom volt az első, aki szintén Windowsos, ezért ő is kimarad a "mókából". Ő a következőket mondta:

Anna, 22: Valószínűleg kipróbálnám, ha le tudnám tölteni, de nem lennék fanatikus, az tuti. Az az igazság, hogy minket Pepével (barátja, szintén Windows Mobile-os) egyáltalán nem izgat. Szerintem az a legnagyobb baj vele, hogy néhányan túl komolyan veszik (nem úgy mint egy Candy Crush-t), és ahelyett, hogy emberekkel ismerkednének a játék segítségével, csak a mobilba zombulva mennek előre. Észre se veszik, mi van körülöttük.

Megnyugodtam tehát, hogy nem én vagyok az egyetlen, akit hidegen hagy ez a történet. Azonban mivel mi egy alomból származunk, és nagyon hasonló a világnézetünk, ezért tovább kérdezősködtem. Ismerőseim a következőket vallják: 

Viksa, 21: Nyomnám, de 4s-re nem lehet letölteni. Egyszerűen kíváncsi vagyok, mert kiskoromban imádtam a Pokémont. Tök jó dolognak tartom, de egy picit ijesztő is, mert az elütött emberek száma biztosan nőni fog.. Azért van ekkora sikere csak, mert egy régen sokak által szeretett dolgot újítottak meg, korszerűsítettek, viszont szerintem hamar lecseng majd ez a dolog is. Most mindenki fel van spanolva, de nem hiszem, hogy sokáig tartana a láz.

Lássuk, hogyan nyilatkoznak a program felhasználói és kedvelői:

Fanni, 24: Engem totál elkapott a Pokémon Go életérzés, hiszen az én nyikhaj korom Pokémon lázban telt. Megvolt mindenem ami ehhez kellet, a suliban pedig olyan dílerkedések voltak a Tazokkal, hogy azt egy két kartell is megirigyelhette volna. A Pokémon szeretete megmaradt azóta is, bár nem olyan szinten, hogy a mai napig a Pikácsu pólómba menjek ki az utcára, de nagyon örültem, amikor megtudtam, hogy kihozzák ezt az appot. Megy is azóta a Pokémon vadászat ezerrel, és próbálom a régen imádott Pokémonokat szorgosan befogni - ha valaki tudja, hogy hol találom meg Charizardot azt azonnal mondja meg nekem. Viszont én még a Pokémester közeli szinteket se taposom, hiszen eléggé akksi- és netzabáló az alkalmazás. Bár az akksi problémát megoldottam egy powerbank lelkes segítségével, de a nettel várnom kell minden hónap 20-ig amikor feltolja a szolgáltatóm a megengedett 2 gigámat, hogy lepokémonozhassam kemény két nap alatt. Ezért maradnak a munkahelyi, illetve kocsmai Pokémonozások, és hihetetlen boldogsággal tölt el, amikor a kocsmában a Jack Danielsemen egy JigglyPuff ugrál.

Allaga, 26: Én igazából retro flash miatt tolom, meg szeretem a gyűjtögetős játékokat, szóval ha kipörög az összes lehet már nem lesz érdekes.

Gergő, 23:  ...kíváncsi voltam, hogy ad e valami újat a megszokott játékokhoz képest. Ez valószínűleg azért köt le jobban, mert Pokémonokkal van tele dobálva, és hát a mi generációnk anno eléggé rá volt gerjedve erre a témára. Nekem is megvolt a Pokékódex, a Tazok, meg minden szar, ami ehhez tartozott. Ezt a játék készítője nagyon jól meglovagolta és nagyon szépen időzítette az indítást. Mostanra lett majdnem mindenki keresőképes fiatal, így pénze is van arra, hogy olyan készüléket vegyen, amin elfut a játék. Ezzel együtt kapsz egy kis nosztalgikus élményt, hogy a régi haverjaiddal ismét tudod sorolni a különböző Pokémonok neveit és továbbfejlesztett verziójukat. Mit ad a játék? Elején csak úgy szimplán izgalmas volt, hogy a már jól ismert utcákra húztak egy eddig nem ismert virtuális világot. Aztán a mai nap Allagával kinéztünk a Városligetbe mert egy ismerősöm mondta, hogy ott sok minden van és sokan is játsszák. Innentől kezdve adott is egy közösségi élményt a játék, hiszen lehetett spanolni a többi kint lévő emberrel, és együtt keresni a jobbnál jobb Pokémonokat. Van olyan hely ahol több mint 100-an ültek a fák alatt és csak ezt tolták egész nap. Nem hiszem, hogy nagyon bele fogok ragadni a játékba mert nincs annyi időm, hogy tartsam mindenkivel az iramot de így szabadság alatt jó volt kipróbálni ezt az új játékformát.

Szóval címszavakban: retro flash, lootolás, és közösségi élmény, és kész is a világraszóló siker. Azt azért meg kell jegyeznem, hogy válaszadóim mind értelmiségi körökben mozgolódnak, így egyáltalán nem nevezhetőek reprezentatívnak. Kérdéses, hogy a kevésbé tanult rétegek képviselői milyen motivációval nyomják a Go-t, és vajon képesek-e olyan józanul gondolkozni a játékról, mint a fent nyilatkozók, vagy teljesen beleszopódnak a Pokémon világába. A vélemények és a fikázás jöhetnek kommentbe ;)

A bejegyzés trackback címe:

https://couchclub.blog.hu/api/trackback/id/tr648901958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása